Premier Immediate Care General or Family Practice Physicians

Premier Immediate Care

(678) 376-1300 www.pic.md »

2696 Lawrenceville Suwanee RoadSuwanee, GA 30024   map »
other locations »

Business overview

Premier Immediate Care is a modern urgent care practice with two freestanding locations in Gwinnett County. We accept patients on a no-appointment basis seven days a week and for extended hours. As a commitment to service in our community, we accept most forms of insurance and our out-of-pocket prices for uninsured persons are kept modest. For your benefit, we have staff members that speak Spanish, Korean, and Russian. Our providers are selected for both their diagnostic medical skills and.. their warm, approachable personalities. You will be treated with courtesy and respect. Our practice has served some 60,000+ families in our first nine years of operations.

If you have any questions, please email or call us.

VIEW MORE »VIEW LESS »

Treatments Offered

  • In-Office Procedures
  • Medications
  • Physical Exams
  • Referrals

Service Area

  • Barrow/Walton County
  • Buckhead
  • Buford
  • Cascade Heights
  • Cherokee/Forsyth County
  • Clayton/Fayette County
  • Cobb County
  • Decatur
  • DeKalb County
  • Downtown
  • Druid Hills/Emory
  • Duluth
  • Dunwoody
  • East Atlanta
  • Fort McPherson
  • Greenbriar
  • Grove Park
  • Gwinnett County
  • Henry/Spalding County
  • Lakewood
  • Lawrenceville
  • Lilburn
  • Lithonia
  • Marietta
  • Midtown
  • Norcross
  • Riverside
  • Roswell
  • Sandy Springs
  • Snellville
  • South Atlanta
  • Tucker
  • VA Highland/Morningside
VIEW MORE »

Diagnostic Testing

  • Diagnostic Testing
  • X-Rays

Appointment Types

24 Hour Answering Service

Evenings

Holiday Appointments

Lunchtime

Outpatient Care / Ambulatory Care

Phone Consultation

Same Day

Walk-ins Welcome

Weekends

Education 1

Harvard University 1997 MS

Education 2

Texas Tech 1984 MD Summa Cum Laude

Education 3

Texas A & M 1979 BS Magna Cum Laude

New Patients:

Yes

Kudzu's "Best Of" Winner

2012, 2013

Hours of Operation

  • MON
  • 8:00am
  • 8:00pm
  • TUE
  • 8:00am
  • 8:00pm
  • WED
  • 8:00am
  • 8:00pm
  • THU
  • 8:00am
  • 8:00pm
  • FRI
  • SAT
  • 9:00am
  • 5:00pm
  • SUN
  • 12:00pm
  • 5:00pm

Payments Accepted

  • American Express
  • Debit Card
  • Discover
  • Mastercard
  • Personal Checks
  • Visa

Year Established

2001

Documents

[JPG] Accepted Insurances
[JPG] Why Choose PIC?

Languages Spoken

  • English
  • Korean
  • Other
  • Spanish

Reviews

View More »

Matter Resolved, 8/01/2014

Finally received reimbursement check after multiple attempts. Still did not receive a return phone call but the check came in the mail.


Better than most Doctors, 12/05/2013

The RN who treated my daughter for what turned out to be, double pneumonia AND the BIG flu was very intelligent, diagnosing BOTH. All kind and attentive. I believe had we gone to the Doctors Office,... they would have not picked up on one or both of these diagnoses, therefore under-medicating. She has never been this sick, and thankfully, is on the mend, because of this facility's prompt, and well educated staff. The medications may have saved my daughters life, thanks to this facility, recognizing it in time.

VIEW MORE »VIEW LESS »

Videos & Photos

View all »

Photos (13 photos)

  • Our friendly staff is always ready to help
  • Professional staff and state-of-the-art equipment make PIC top-notch in healthcare.
  • Our buildings are free-standing, newly constructed, and easily accessible.
  • Our physicians are extremely accessible by phone and email.
  • Our nurse manager has worked with our patients since PIC's beginning 10 years ago.
  • Dr. Henderson is the owner and lead provider at PIC.

Displaying 1-15 of 60

Reviews

chadfab

Reviews: 1

Matter Resolved

Finally received reimbursement check after multiple attempts. Still did not receive a return phone call but the check came in the mail.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

OneHundredThree

Reviews: 1

Better than most Doctors

The RN who treated my daughter for what turned out to be, double pneumonia AND the BIG flu was very intelligent, diagnosing BOTH. All kind and attentive. I believe had we gone to the Doctors Office, they would have not picked up on one or both of these diagnoses, therefore under-medicating. She has never been this sick, and thankfully, is on the mend, because of this facility's prompt, and well educated staff. The medications may have saved my daughters life, thanks to this facility, recognizing it in time.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

dhempton

Reviews: 1

Good Doctor Incompetent Staff

Front desk help is very nice but cannot communicate effectively.The person who handles the billing can barely understand or speak English. When I came in for the office visit I was told it would cost me $90 because they couldn't "understand" my insurance (blue cross blue shield). I paid the $90 and they told me that when they "figured out" my insurance they would refund the $90. Instead I later received a bill for an additional ten dollars! When I called and trudged through the chore that was communicating with the woman I was transferred to, she told me that since I used my insurance it would cost more because they charge people with insurance more! Questionable business practices at best, horrible communication and office incompetence. I expected more from medical professionals, I suppose next time I'll go somewhere that actually has said professionals on staff.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

corriel

Reviews: 1

THUMBS UP!!!!

I really enjoy going to premier immediate care they are the best urgent care office!! their office is very speedy they will get you in and out they are clean everyone there is nice polite and friendly starting from the Secretary to the nurses and also the doctors they make you feel very comfortable and they are very informative I'm definitely going to continue to be a patient here as long as I'm inthe areaI recommend anyone in Lawrenceville Georgiawho seek medical attention to go there they are the best

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

justbepatient

Reviews: 1

Friendly

The whole family goes here and everyone knows us by our names by now. My daughter has been struggling with allergies, they now have an allergist that can help solve the issue to figure out the sinus.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

HBlack

Reviews: 1

Great Experience and quality service

My daughter wasn't feeling well with a sore throat. Went to Premier and had a great experience and they were very patient and diagnosed my daughter quickly and professionally.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

therealness34

Reviews: 6

Fell apart over the past 2 years!!

I am extremely disappointed with this place. Just 2 years ago, they were amazing; however, here recently they are awful. My recently got blood work there and the doctor forgot to request all the blood work. When I asked them about he mix up they were extremely rude and told me that they will get to it when they want. After MANY calls, they just got an attitude and refused to take responsibility for their error. Even worse they kept getting an attitude with me and telling me that they are too busy. I think it is completely unprofessional considering they are dealing with medical conditions and that they would get an attitude with someone that is worried about their bloodwork. Unless something changes, this place you should AVOID.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

tschieber

Reviews: 6

WORST in town!!!

Dr. Henderson really needs to rethink his billing manager, Ophelia, if he wants to stay in business. First of all, I left her several messages to please return my call. She never returned any of my calls, I had to keep calling until she finally answered. Second, she doesn't apologize for not calling back nor does she give a da.. about your situation. She is not polite or professional when dealing with customers. Never again, will I use this place. The worst No customer service there is! I will not use them nor recommend them again.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Gwinnettpatient

Reviews: 1

Avoid this place at all costs

I stand by my original post, now, all over the Web, but in reply to your response RE: "..before you were able to speak w/ Ophelia." > I left feedback here after SEVERAL times dealing with her & others in your employ. RE: "properly handle your billing complaints/you left satisfied." > If Opelia thinks I'm satisfied, it's no wonder your office's customer service sucks. I left sick of arguing, of unreturned calls, of begging for an explanation of a bill & sick of trying to explain my side of the story. You wanted nothing but $, which I paid to be done with it. NOTHING is "satisfied." Thus, my comments can be found on EVERY review board a Google search finds about your business, I've made sure friends and everyone I work with knows the situation. As a former newspaper editor, I've made contacts there, too. RE: "our usual format" > I don't know about your "usual format," I'm just going on what that dr said. He specifically said he'd leave a prescription at the front desk. He didn't. I went to another dr's office - was charged a $20 copay as per my insurance - & was prescribed medicine that helped, not the medicine you say he apparently wanted to prescribe in a 2nd experiment w/my health. Re: "Heifer." I thought that more "diplomatic" than the alternative word I had in mind, which applies to everyone I've encountered there. Regardless, I await the promised letter from Transworld Systems, reflecting my bill is paid in full. I also suggest you brush up on HIPAA law.

Premier Immediate Care replied on 11-13-2012

We take patient complaints very seriously at our office and we researched your comments today as soon as we saw them. It seems that you left this feedback yesterday afternoon before you were able to speak with our billing manager, Ophelia. Ophelia related to me that later yesterday she was able to properly handle your billing complaints and that you left satisfied.
As to your visit to our offices last December I do not recall how busy the offices were then but if there was a flu outbreak it is possible that your wait time might have been longer than in the summer. We are actually very sensitive to patient wait times and we periodically perform time flow studies to see that patients are seen expeditiously.
Regarding your concern that you were not offered something after you were not better in several days last winter; in your record the provider at that time did make a note that he was interested in providing you with Azithromycin should you not improve. If we make this recommendation our usual format is to have the patient call us back if there are problems and then send the order for any additional medications directly to the pharmacy. Perhaps this is why the front desk person appeared confused when you asked her about your request.
As to your observation that one of my employees is a 'young cow' I am having to be diplomatic about this comment with my staff. They all want to know which of them is the heifer.
Sincerely,
Dr. Henderson

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Georgiablues

Reviews: 1

want my money back

I was sighned up for pain management here and within 7 days i lost 300.00. dr accused me of having drugs in my urine but then once sent out they came bk negative. i dont do drugs..He is the only doctor that could care less to listen to anything i had to say once i mentioned how bad i hurt. i asked for oxycodone cause vicodine has always made me sick. mind you 9 days prior to my appt i just got off of 7 roxy 30mg a day i have been on high meds for over 2 yrs. so then all a sudden i was being dropped out of his pain program and now being called a drug addict, he never sat and gave me the right consultation to explain my pain. starting from a roll over car accident, seeing orthpedic doc neurologists pain management over 2 yrs. more pain after my kids were born. because im 33 i guess im not allowed to have pain. my whole family has arthritis, osteo and rhuematoid, chronic pain chronic fatigue anf fibromyalgia which the last 3 were my diagnosis..i have lost all my jobs due to pain, until i got on my pain meds then i was working in a bar and dancing, pain meds got my life back. before them i gained 80lbs, lost interest in daily life due to pain, withdrew from family and my 3 toddlers. i want my money back, these people knew i couldnt even afford this i had to use my DEAD grandmas money, and then they drop me and tell me to go to detox..how the can this man tell me i dont hurt, come on he dont know me..rude, now im left with NO money and i need a new doc

Premier Immediate Care replied on 11-13-2012

Hi, we take customer complaints very seriously in our office. It my understanding that you have now been seen by us for your medical concern above.
We only permit patients that want to be seen for Chronic Pain complaints at a certain time and generally only by one provider. And yes, because it can take up to two hours for your initial assessment for this medical problem we do not accept new pain patients near closing time. Also our price for this first visit is greater than our usual office charge new patient office charge of $98. If you had told the staff that you wanted to be seen for a Chronic Pain then you would have gotten different answers to your questions. No one lied to you or misrepresented anything, ma'am.
We all at Premier Immediate Care hope that you are doing well with your medical concerns.
Sincerely,
Dr. Henderson
Addendum: 11/13/2012
You changed your original statement and this addendum is to address the new information posted.
After your visit to our office you were asked to enter a program to come off your pain medications in a controlled, hospital environment. It did not appear that there was a clear reason for you to take these powerful medications. I was thinking of your best health when I made this recommendation and it is my hope that you are doing better by now.
Sincerely,
Dr. Henderson

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

red63080

Reviews: 1

OUTRAGED!!!!!

I am a clean, well dressed woman, mother and military wife, while getting seen here for flu like symptoms the doctor checked my ears, he continues to say "did you know you have lice" Um "NO!!!" can you imagine how embarassed I was? so after hearing this shocking news I go home check my head, have my husband check my head aswell and it turned out to be product build up in my hair, I am outraged!!!!

Premier Immediate Care replied on 11-13-2012

Here at Premier Immediate Care take patient complaints very seriously and we feel regret over your poor quality experience in our office. When I examined you recently it was my clinical impression that I believed that I had seen "nits" in your hair. I understand your distress over this error and I apologize for providing you with the incorrect impression. We value you and your time. Please contact us within the next 30 days at 678-376-1300 for a full refund. Sincerely, Anthony Medina, PAC 11/13/2012 Addendum:
This physician assistant is no longer employed by our practice.
Dr. Henderson

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

rbaker9

Reviews: 1

Immediate Response Despite The Time

I had cut finger on small chain saw and knew stitches were needed. Drove over to the clinic and fond door locked and realized I was about 10 minutes late. They closed at 5 on Saturday's. I was about to call my wife and tell her I was going to have to go to the Emergeny Room. Someone from the office, just so happened to be the Dr, was just sarting to drive off. He saw me with my bandaged hand and stopped. Asked what happened and took the time to look at my finger and said definitely stitches were needed. He told me come in the office and every one was so friendly even though I delayed their going home time. I commend the whole staff and give a special thanks to Dr. Henderson for stopping dressed as ragged as I was from working on a construction project at home. R.J.Baker

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

emeraldace

Reviews: 26

Great experience, speedy service

I had an ailment and my doctor could not see me at all that day, so I went in to the Lawrenceville facility. The receptionist greeted me and took my info right away. There were four other people ahead of me who were in and out like clockwork. I was impressed by the speed of service. I was seen by the PA, Anthony, who was as personable as he was knowledgable. I received my diagnosis, and was out in less than 30 mins. They called my prescription in to my pharmacy for me. By the time I got there it was ready for pick up, allowing me to go straight home, take it and rest. If I can help it, I'll never go to another ER again. Highly satisfied.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

dueeast9

Reviews: 1

DO NOT GO HERE

DO NOT GO HERE. I went on Friday Jan 6th to get a pregnancy confirmation test for medicaid. They said I would have my results Saturday Jan 7th. When I called the 7th, they kept giving me the run around that the nurse was not available. Finally Monday Jan 9th I got ahold of someone who said my blood was still at the office and had not even be sent ot the lab and I would not get my results until Tuesday. This delayed sending my medicaid application 4 days. Oh - and they said my bloodwork suggested I was only 4 weeks pregnant. When I got confirmed today I am 8. Guess my blood sitting in their office for 3 1/2 days make the results inaccurate. Do not go here, they would not even own up to their mistake.

Premier Immediate Care replied on 01-13-2012


I, Citlaly, was the nurse who helped you on this past Friday 1/6/2012 and I am also the nurse who you spoke with on the phone this past Saturday. We received your pregnancy confirmation results on Tuesday and you were then contacted by someone in our office on this same day about your results. It is not clear why your specimen was picked up on this past Monday instead of Friday, but as soon as it was available we called you with your results. We adamantly disagree with your assertion that your lab results were reported by us as being incorrect. We provided you with the exact information that was supplied to us by our lab and there was no problem with your specimen being processed on Monday as opposed to Saturday.
We are also sorry that you were upset that we could not release your medical records to you by email. For privacy reasons we did not have a secure email address for you and it so was inappropriate for to provide this for you in this format.
We hope that you have a successful, uneventful pregnancy and that you are blessed with a happy, healthy newborn.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

ahollis1983

Reviews: 1

Visited 3 times and this last one was a winner!

I have been to premier immediate care several times throughout the year and PA Anthony Medina is now my regular doctor. He is a patient, knowledgeable man who truly cares for his patients. I wanted to make sure he got the compliment he deserves. Thank you, Alicia Hollis

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Photos

Album: Generic
1 of 13




Our friendly staff is always ready to help