Sundial Plumbing Plumbers & Sewer Repair

Sundial Plumbing

(678) 224-5788 www.sundialplumbing.com »

1690 Old 41 Hwy NWMarietta, GA 30060   map »

Business overview

Sundial Plumbing is a full-service plumbing company owned by Mitzi Smith Moore, a third generation female Master Plumber. Sundial offers efficient solutions for all plumbing needs, whether residential or commercial, new install, remodel, service, and repair. Sundial delivers value with a can-do, cheerful disposition by polite, licensed, accomplished plumbers.

Sundial offers:
-Protection You Deserve. Sundial is fully insured and bonded.
-Peace of Mind. All technicians are.. certified Drug-Free and wear photo ID badges. Sundial validates that all workers are verified and documented.
-Focus With Passion. Sundial believes in serving clients with environmental stewardship and consumer empowerment.

At Sundial Plumbing, we believe every person deserves the right to have safe and comfortable plumbing facilities.

VIEW MORE »VIEW LESS »

Service Area

  • Acworth
  • Alpharetta
  • Bartow/Pickens County
  • Buckhead
  • Buford
  • Canton
  • Cascade Heights
  • Cherokee/Forsyth County
  • Cobb County
  • Crabapple
  • Cumming
  • Decatur
  • DeKalb County
  • Douglas/Paulding County
  • Douglasville
  • Downtown
  • Druid Hills/Emory
  • Duluth
  • Dunwoody
  • East Atlanta
  • Fayetteville
  • Fort McPherson
  • Greenbriar
  • Grove Park
  • Gwinnett County
  • Kennesaw
  • Lakewood
  • Lawrenceville
  • Lilburn
  • Marietta
  • Midtown
  • Norcross
  • Peachtree City
  • Riverside
  • Roswell
  • Sandy Springs
  • Smyrna
  • Snellville
  • South Atlanta
  • VA Highland/Morningside
  • West End
  • Woodstock
VIEW MORE »

Services

  • ADA Compliant Installation
  • Appliance Installation & Service
  • Burst Pipes
  • Cleanouts Installed
  • Code Violation Repair
  • Commercial & Industrial
  • Drain Cleaning
  • Drainage Problems
  • Foundation Leak Repair
  • Galvanized Repipe
  • Gas Line Service
  • Installation & Digging
  • Kitec Repipe
  • Leak Protection
  • Locating & Inspecting
  • Maintenance & Repair - General
  • Plumbing - General
  • Polybutylene Replacement
  • Remodeling & Replacing
  • Repipe
  • Thawing Pipes
  • Tree Root Removal
  • Unclogging
  • Water Damage Prevention
  • Water Pressure Adjustment

Systems & Parts

  • Back Flow Preventers
  • Bathroom Fixtures
  • Boilers & Water Heaters
  • Drains & Pipes
  • Flood Control & Prevention System
  • Flood Sensors
  • Kitchen Fixtures
  • Outdoor Sprinkler System
  • Pumps
  • Sewer Lines & Systems
  • Tankless Water Heaters
  • Water Damage Protection
  • Water Lines
  • Water Shut-Off Systems
  • Water Softeners

Credentials

National Contractor of the Year 2010 - National Plumbing, Heating and Cooling Association, and Delta Faucet Company; Small Business of the Year 2010 - Cobb Chamber of Commerce; Top 25 Businesses 2009 - Cobb Chamber of Commerce; Excellence in Innovations Award 2010 - Presented by Lt. Governor Cagle State of Georgia; State Certified "Drug-Free Workplace"

Hours of Operation

  • MON
  • 7:00am
  • 5:00pm
  • TUE
  • 7:00am
  • 5:00pm
  • WED
  • 7:00am
  • 5:00pm
  • THU
  • 7:00am
  • 5:00pm
  • FRI
  • 7:00am
  • 5:00pm
  • SAT
  • 8:00am
  • 5:00pm
  • SUN
  • 10:00am
  • 5:00pm

* 24-Hour Service Available

Payments Accepted

  • American Express
  • Cash Only
  • Debit Card
  • Discover
  • Mastercard
  • Money Orders
  • Paypal
  • Personal Checks
  • Visa

Year Established

1999

Languages Spoken

  • English
  • Spanish

Reviews

View More »

What else is there to say?, 6/02/2014

They came out quickly, fixed the problem quickly, and the price was affordable. In a small business environment, what else can you ask for? When I originally called them and they told me it would... be 2 hours before someone could come out I told them I would have to call them back, but when I called around to other companies they either could not commit to a time or said it would be that evening or the next day. I actually had a 1 hour commitment from another company, but they never showed up, and when I called they could not tell me where the plumber was or when he would arrive, so I called Sundial back and they arrived when they said they would, did what they said they would, and charged a fair (if not cheap) price. I will call them directly next time our business has a plumbing problem...I wish they did commercial refrigeration!

VIEW MORE »VIEW LESS »

5 Stars for Sundial!!, 12/30/2013

Sundial prevented us from spending over $3,000 for a service that another plumbing company recommended. Bobby was outstandig; Not only was he professional and well mannered, but really took the time... to explain all steps throughout the process. Sundial is #1~!

VIEW MORE »VIEW LESS »

Videos & Photos

View all »

Video (1 video)

  • 2

Photos (6 photos)

  • 2013 Administrative Assistant Day
  • Sundial Plumbing, Title Sponsor, 2013 Acworth Art Festival
  • Sundial Service Technicians
  • Sundial Plumbing, Office
  • Sundial Service Technicians

Linked Review

AlyssaKA86

Reviews: 1

Great Service!

I am a new homeowner and had my water heater go out last night and didn't want to go through the night without any hot water. I called Sundial and a technician came out, replaced my water heater, and did it with a very positive attitude! I was blown away by the technicians' professionalism, knowledge, and personable demeanor. Thanks Sundial!

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO


More Reviews

katybug88888

Reviews: 2

What else is there to say?

They came out quickly, fixed the problem quickly, and the price was affordable. In a small business environment, what else can you ask for? When I originally called them and they told me it would be 2 hours before someone could come out I told them I would have to call them back, but when I called around to other companies they either could not commit to a time or said it would be that evening or the next day. I actually had a 1 hour commitment from another company, but they never showed up, and when I called they could not tell me where the plumber was or when he would arrive, so I called Sundial back and they arrived when they said they would, did what they said they would, and charged a fair (if not cheap) price. I will call them directly next time our business has a plumbing problem...I wish they did commercial refrigeration!

Sundial Plumbing replied on 06-05-2014

Thank you very much for the kind review of Sundial Plumbing on Kudzu. At Sundial Plumbing we take pride in not only our work but how we treat each and every customer. Thank you again for the wonderful review and we appreciate your business. SUNDIAL PLUMBING SERVICES 7710-427-1998

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Alrightnow

Reviews: 1

Wanted to like them... BUT

When we had a leak pop up on a Sunday, Sundial agreed to send out a tech. He diagnosed our leak as coming from our bathtub (cost to fix: $3600). But we quit using that bathtub and the leak grew so we called again. The same plumber came out and again insisted it was the bathtub. My wife had to insist he cut through the drywall to look. Sure enough water was spitting out of the cold water line to the upstairs sink. He tried to repair by soldering, but as he was packing up to leave we noticed it was still leaking. So he replaced the pipe, and responded to my concern about high water pressure by recommending we replace our water heater. We declined; he seemed disappointed to leave with only a $500+ bill. We were left with a chewed up ceiling (he started cutting under the tub and had to keep cutting) and solder embedded in our carpet. Disappointing...

Sundial Plumbing replied on 06-05-2014

At Sundial Plumbing Services, we are committed to customer satisfaction. Great effort is taken to solicit feedback. On this review no name is disclosed or date of service and we are unable to address your specific concerns. Please understand it is never our intention to displease anyone. We invite you to let us know who you are so that we may properly address your concerns. We also invite you to visit our office, meet our staff, and managers, see our operation and discuss in depth all concerns you have.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Daisy0716

Reviews: 3

Over-Priced

The only positive was that the tech came during the window of time that was promised. Besides that we were disappointed… We didn't care for the plumber, the price was outrageous for the fix, and it was just an overall waste of time. My husband ended up fixing our problem for less than $30.

Sundial Plumbing replied on 03-01-2014

Sundial has been molded over the years by customer feedback and your experience is important to us. Thank you for sharing. May we ask the specific information about the call such as date, address, etc.... of your service so we have the opportuity to review? If we knew specifically the job scope and price your were given we could review for accuracy. Sundial has standarized pricing and as such, jobs are rarely mispriced but it has happened before. For the sake of others, we would be appreciative for the opportunity to have the information so we may have the fortuity to implement correction. In closing, we are happy your husband made the plumbing repair. Thank you for the feeback and we look forward to having specific job information so we can correct the experience for you and others.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Andrew234

Reviews: 1

Unfair Pricing/Poor Customer Service/Good Plumber

Where do I begin? Called first thing in the morning to schedule an appointment because of a busted water pipe at the front of the house. They said they would have a plumber come out that day from 12-5 pm. Due to the large timeframe I took off work so I could be home when the plumber called. Fast forward to 4:30 pm that day...no call from plumber. I followed up and was informed that the plumber was behind and would not be able to make it that day. So, I just wasted a day of work for no reason. They said they would get me in first thing in the morning the following day and give me $25 off the price of the job (later found out that this was a coupon they are offering on their website). When the plumber arrived at 9:30 the next morning he examined the ground and gave me an estimate of $986 to fix an unknown problem because the issue was underground and he would have to dig. 30 minutes after digging he finds that the issue was a connection from the main water line to the house was done incorrectly. He replaced the shark bite coupling and roughly 1' worth of copper piping. Two hours of labor and maybe $50 worth of replacement parts cost us close to $1000. Sundial promotes that the upfront estimate is a positive thing but they just use this to lock you into the price. They give you the worst case scenario and if it is an easier job then 'it is what it is'. Advice: For your own good hire a plumber who gives an estimate after looking at everything. Will never recommend Sundial!

Sundial Plumbing replied on 01-20-2014

Please accept our apologies for the delay received .Business has not been typical the last week due to freezing temps. Typically, Sundial will dispatch 50-70 service requests a day, yet, in the last 9 days -close to 3,000 requests, most of which have involved serious property damage or, like in your case, interruption of service. In response to many emergencies, alternations were made. Sadly, updating clients was done, but done late in evening once phones were set on auto reply. Dispatchers experienced difficulty procuring outgoing phone lines due to influx of calls. Temp workers were also hired to help. This info is not offered as an excuse, more as insight. I am glad you called sooner to check status. When the tech arrived on Sat. am, no emergency or added costs were charged, just regular rates. The service, invoice, scope of work, pricing, & a meeting with the tech who performed the job all were reviewed & the charges for the scope of work were found to be accurate. Our important service offered is the ultimate of respect for client resources & choices clients have with plumbing. The hardest part of tech training is up-front price commitment. Records show tech was at the job in excess of 3 hours, but costs would be the same if the job took 5 hours. Time also considered in pricing is the many yrs 1 must commit to become State Lic & experienced to offer efficient, accurate plumbing services to clients. No job is started without your written direction to do so. In the job performed at your home, the tech gave the price in writing, upfront& performed the committed work, in spite of often encountered job complications. The tech submitted only 1 price to excavate/repair an unknown pipe type /size, which he did. The tech documented there was uncertainty if the length of piping would need to include resealing the foundation penetration, so you would know. No one could know this until excavation/ pipe type/condition were known. Everyone was happy when excavation was done , added work was not needed. In contrast to existing previously repaired pipe at same spot (the repair still needed to be made) found once excavated, the repair Sundial made is durable, code compliant, used quality parts & best practices that will give value to the home & operational comfort to those who need water service. Finally, the tech was well trained, competent, responsible, delivered value with a quality job performance & offered you total choice with all aspects of the job. The tech also checked water psi located 2 cutoffs & included a 1 yr. warranty for our work. We appreciate you contacted Home Reports & chose Sundial when you needed an emergency repair. We hope you will keep us in mind for future repairs & give us an opportunity to demonstrate our typical standard of service that has satisfied thousands of documented clients with the goal to provide value over the long run with high quality plumbing delivered by techs with proper, State & Fed credentials.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

nikkiut1

Reviews: 1

5 Stars for Sundial!!

Sundial prevented us from spending over $3,000 for a service that another plumbing company recommended. Bobby was outstandig; Not only was he professional and well mannered, but really took the time to explain all steps throughout the process. Sundial is #1~!

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Hous3001

Reviews: 3

helped out

They helped out on an issue we had. It was good service. Would recommend them if you don't have someone already.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

charley1

Reviews: 15

Stay away!

They told me there was a crack in the tank of the toilet and it would be $465.00 to install new one (not including the cost of a new toilet). As ridiculous as that price is, the worst part is there is no crack. All that needed to be done is tighten the screws. So, take your pick...either incompetence or dishonesty.

Sundial Plumbing replied on 09-05-2013

Thank you for your taking the time to post your experience. We were surprised by the comment that our labor price was $465.00 to install a toilet. That is not accurate. Our price to install an owner supplied toilet is $312.80. That includes loading, hauling off and disposing of the old toilet, installing a new toilet along with a new stainless steel braided supply line. We aren't sure what happened, but want you to be pleased. Our pricing is fair, competitive and consistent. The up-front pricing is copyrighted yet open for your review and approval before any job begins. Your business is so important to us! We would love to disuss this job further should you wish. We also invite you to stop by office, meet our managers, view our pricebook and have further discussion.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

KArmendariz

Reviews: 1

Waited 5 Hours and they never called or showed up!

I made an appointment for an estimate. I was given a window of 12-5pm. I waited until 5pm to call and ask why they didn't show up. They said that no one was available in my area at that time but I could reschedule for the next day! They also said someone called and tried to reschedule which I could prove was a lie since they only had my cell phone number and it has a call log. They acted as if I had nothing better to do than to wait another whole day for them to grace me with their time.

Sundial Plumbing replied on 07-16-2013

Please accept our most sincere apology for the delay you experienced. We investigated and determined what happened with the scheduling delay. Before we begin, please know we are saddened that you were inconvenienced, as that is never our intention. The technician scheduled for you had a mechanical vehicle failure. While these events are not typical and do not happen often we empathize with you and have sent a $50.00 off coupon with no expiration date and hope you will consider us again in the future.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

MDN517

Reviews: 7

Outstanding and honest!!!!

Mark came to our home to give us a quote for work to be done and was thorough and honest about everything from what needed to be replaced to the costs. Truly a professional organization and we will definitely be using them again!!!!

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

ATLNole

Reviews: 1

Thanks, Sundial

A few weeks ago, we were having issues with very low water pressure in our kitchen. Sundial (Gary was the Sr Tech) came out, diagnosed the problem, cleaned out some trash in the inbound line to faucet, and was out in <15 minutes...and didn't even charge us for the service call!!. Great job, Sundial.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Fair_and_Balanced

Reviews: 1

Great Plumber

Had a leak somewhere in our dishwasher piping. Curtis was polite, professional and thorough in inspecting and resolving the issue. It was truly a pleasant experience. I would highly recommend their services, Curtis was a great tech.

Sundial Plumbing replied on 05-15-2013

Thank you for calling Sundial and giving us an oportunity to provide plumbing solutions to you. We are 38 hard-working people who care and want to earn your trust. Thank you again and if we can ever be of assistance please don't hesitate to call. BY THE WAY - YOU MADE OUR DAY BRIGHT!!!!!

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Ayrton

Reviews: 5

Great to deal with

Sundial Plumbing was recommended to me by a friend, and I used them during a bathroom remodel. I was so impressed with the installer they sent out (William Beltran) that I asked for him directly when I could not solve a later problem. William spent way more time then the final bill suggested solving my problem, and I would not hesitate to use Sundial again.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

buenoamigo30064

Reviews: 1

Professional, Perfection, Pleased

Sundial installed a new tankless water heater to replace our old water heater. THe estimate was very fair and much lower than your best competitors. The work was done by Ryan Edgar and his helper Joel. They arrived on time and did the work in a very professional manner. The work was done with perfection and they even cleaned up when finished. I look forward to many yars of great service from my new tankless heater. Again many thanks to Ryan Edgar and Joel who did the installation and also to Mike Teti who did the electrical hookup. These three men certainly are a great asset to Sundial Plumbing. I would reccommend this company without hesitation and will use them for any furture plumbing needs! Keep up the great work!

Sundial Plumbing replied on 02-27-2013

Thank you so much for your kind review and your support of Sundial Plumbing Services!

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

1995braves

Reviews: 1

Very prompt, a little pricey

Leak in pipe in my kitchen ceiling. Moved around appointments to come out first thing that morning. Plumber very professional. $125 charge to cut sheetrock was too high in my opinion as it was not included in the plumbing work. over all charge was a little high ($425) for the work done. still, very competent service overall.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

sewanyway

Reviews: 4

scam artists

This company is a ripoff. The old bait and switch tactic. Will tell you that a bunch of work is needed but then if you get a different plumber to quote the work, it will be MUCH lower. DO NOT USE THIS COMPANY!

Sundial Plumbing replied on 12-13-2012

We are very saddened to see your review.
Please know that your feedback is important to us. Critical feedback is given top priority in a number of ways. First, we have a have a 1 hour board that serves as a 1 hour time frame for resolutions. Second, warranty and go back calls are given dispatch priority.
It is never our intention to displease anyone. If you would provide your information, I would be happy to research all paperwork and get back with you.
Thank you.

  • Overall
  • Quality
  • Service
  • Value

Was this review helpful?

YES  |  NO

Videos

Photos

Album: Sundial Plumbing
1 of 6