Sundial Plumbing

Sundial Plumbing Plumbers & Sewer Repair
1690 Old 41 Hwy NW 
Marietta, GA 30060
Phone: (678) 224-5788
Fax: (770) 218-1966
Email: Email this business
Website: www.sundialplumbing.com
Sundial Plumbing Sundial Plumbing : Plumbers & Sewer Repair, Marietta, GA



Review
Reviews: 5

Posted on 3/6/2013

Great to deal with
Sundial Plumbing was recommended to me by a friend, and I used them during a bathroom remodel. I was so impressed with the installer they sent out (William Beltran) that I asked for him directly when I could not solve a later problem.

William spent way more time then the final bill suggested solving my problem, and I would not hesitate to use Sundial again.
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter


More Reviews
Reviews: 3

Posted on 2/28/2014

Over-Priced
The only positive was that the tech came during the window of time that was promised. Besides that we were disappointed… We didn't care for the plumber, the price was outrageous for the fix, and it was just an overall waste of time. My husband ended up fixing our problem for less than $30.
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter

Sundial Plumbing replied on 03-01-2014
Sundial has been molded over the years by customer feedback and your experience is important to us. Thank you for sharing. May we ask the specific information about the call such as date, address, etc.... of your service so we have the opportuity to review? If we knew specifically the job scope and price your were given we could review for accuracy. Sundial has standarized pricing and as such, jobs are rarely mispriced but it has happened before. For the sake of others, we would be appreciative for the opportunity to have the information so we may have the fortuity to implement correction. In closing, we are happy your husband made the plumbing repair. Thank you for the feeback and we look forward to having specific job information so we can correct the experience for you and others.
Reviews: 1

Posted on 1/18/2014

Unfair Pricing/Poor Customer Service/Good Plumber
Where do I begin? Called first thing in the morning to schedule an appointment because of a busted water pipe at the front of the house. They said they would have a plumber come out that day from 12-5 pm. Due to the large timeframe I took off work so I could be home when the plumber called. Fast forward to 4:30 pm that dayno call from plumber. I followed up and was informed that the plumber was behind and would not be able to make it that day. So, I just wasted a day of work for no reason. They said they would get me in first thing in the morning the following day and give me $25 off the price of the job (later found out that this was a coupon they are offering on their website). When the plumber arrived at 9:30 the next morning he examined the ground and gave me an estimate of $986 to fix an unknown problem because the issue was underground and he would have to dig. 30 minutes after digging he finds that the issue was a connection from the main water line to the house was done incorrectly. He replaced the shark bite coupling and roughly 1' worth of copper piping. Two hours of labor and maybe $50 worth of replacement parts cost us close to $1000. Sundial promotes that the upfront estimate is a positive thing but they just use this to lock you into the price. They give you the worst case scenario and if it is an easier job then 'it is what it is'. Advice: For your own good hire a plumber who gives an estimate after looking at everything. Will never recommend Sundial!...
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter

Sundial Plumbing replied on 01-20-2014
Please accept our apologies for the delay received .Business has not been typical the last week due to freezing temps. Typically, Sundial will dispatch 50-70 service requests a day, yet, in the last 9 days -close to 3,000 requests, most of which have involved serious property damage or, like in your case, interruption of service. In response to many emergencies, alternations were made. Sadly, updating clients was done, but done late in evening once phones were set on auto reply. Dispatchers experienced difficulty procuring outgoing phone lines due to influx of calls. Temp workers were also hired to help. This info is not offered as an excuse, more as insight. I am glad you called sooner to check status. When the tech arrived on Sat. am, no emergency or added costs were charged, just regular rates. The service, invoice, scope of work, pricing, & a meeting with the tech who performed the job all were reviewed & the charges for the scope of work were found to be accurate. Our important service offered is the ultimate of respect for client resources & choices clients have with plumbing. The hardest part of tech training is up-front price commitment. Records show tech was at the job in excess of 3 hours, but costs would be the same if the job took 5 hours. Time also considered in pricing is the many yrs 1 must commit to become State Lic & experienced to offer efficient, accurate plumbing services to clients. No job is started without your written direction to do so. In the job performed at your home, the tech gave the price in writing, upfront& performed the committed work, in spite of often encountered job complications. The tech submitted only 1 price to excavate/repair an unknown pipe type /size, which he did. The tech documented there was uncertainty if the length of piping would need to include resealing the foundation penetration, so you would know. No one could know this until excavation/ pipe type/condition were known. Everyone was happy when excavation was done , added work was not needed. In contrast to existing previously repaired pipe at same spot (the repair still needed to be made) found once excavated, the repair Sundial made is durable, code compliant, used quality parts & best practices that will give value to the home & operational comfort to those who need water service. Finally, the tech was well trained, competent, responsible, delivered value with a quality job performance & offered you total choice with all aspects of the job. The tech also checked water psi located 2 cutoffs & included a 1 yr. warranty for our work. We appreciate you contacted Home Reports & chose Sundial when you needed an emergency repair. We hope you will keep us in mind for future repairs & give us an opportunity to demonstrate our typical standard of service that has satisfied thousands of documented clients with the goal to provide value over the long run with high quality plumbing delivered by techs with proper, State & Fed credentials.
Reviews: 1

Posted on 12/30/2013

5 Stars for Sundial!!
Sundial prevented us from spending over $3,000 for a service that another plumbing company recommended. Bobby was outstandig; Not only was he professional and well mannered, but really took the time to explain all steps throughout the process. Sundial is #1~!
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter
Reviews: 3

Posted on 10/16/2013

helped out
They helped out on an issue we had. It was good service. Would recommend them if you don't have someone already.
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter
Reviews: 15

Posted on 9/5/2013

Stay away!
They told me there was a crack in the tank of the toilet and it would be $465.00 to install new one (not including the cost of a new toilet). As ridiculous as that price is, the worst part is there is no crack. All that needed to be done is tighten the screws. So, take your pickeither incompetence or dishonesty....
Overall



Quality


Service


Value



Was this review helpful?  Yes No
Link to This Review      Post on Facebook   Share on Twitter

Sundial Plumbing replied on 09-05-2013
Thank you for your taking the time to post your experience. We were surprised by the comment that our labor price was $465.00 to install a toilet. That is not accurate. Our price to install an owner supplied toilet is $312.80. That includes loading, hauling off and disposing of the old toilet, installing a new toilet along with a new stainless steel braided supply line. We aren't sure what happened, but want you to be pleased. Our pricing is fair, competitive and consistent. The up-front pricing is copyrighted yet open for your review and approval before any job begins. Your business is so important to us! We would love to disuss this job further should you wish. We also invite you to stop by office, meet our managers, view our pricebook and have further discussion.
1 to 5 of 88

Put in your 2 cents. Write a review and tell everyone how you felt about this business or service professional.

Is this your business? Would you like to respond to a review? Reply now through your Business Center.



Other home services categories in Marietta, GA
Kudzu Features
Advice
All Categories
Deals
Guides
Maps
Restaurant Finder
Virtual House

©2014 Cox Search, Inc. All rights reserved. Data provided in part by Localeze and Valpak.